הרבנים לשר אלקין: "לבטל את האירוע המחלל את קדושת העיר"

    איתי גדסי No Comments on הרבנים לשר אלקין: "לבטל את האירוע המחלל את קדושת העיר"

    לאחר הפרסום על פסטיבל טריפות המתעתד להתקיים בעיר העתיקה בירושלים תוך רמיסת חוקי התורה, גדולי הרבנים ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן ומרן הראשון לציון הגר"י יוסף קוראים לשר זאב אלקין: "חלילה מלהכניס פסטיבל חדש ושגוי לעיר הקודש"

    מרן הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: יעקב כהן
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לחשיפת קול חי באשר לאירוע העתיד להתקיים בימים הקרובים בעיר העתיקה בירושלים ולחלל את קדושת עיר הקודש וסמטאותיה, תוך הגשת מאכלי טריפות ובמות בידור, שני מכתבים נשלחו לשר לענייני ירושלים זאב אלקין הממונה באופן חלקי על האירוע הזה, בדרישה לבטל את האירוע.

    מרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף כתב לאלקין: "אני פונה אליך בדחיפות אודות אירוע חמור הצפוי להתרחש בלב העיר העתיקה בירושלים המכונה ׳קרקס שן הזהב׳, מדובר באירוע זול המחלל את קדושתה של ירושלים אשר כפי שנודע לי במרכזו של האירוע יוגשו גם נבלות וטרפות לציבור הרחב. עיני כל העמים נשואות אל ירושלים בכלל ועיני עם ישראל בפרט מכל תפוצות העולם. הכל מתבוננים בנו וביכולת שלנו לשמר את המקומות הקדושים לנו, לא יעלה על הדעת שדווקא בזמן ששלטון ישראל וריבונותו בירושלים תקפה, תינתן יד למופעים מהסוג הזה ולהאכלתם של יהודים רבים נבלות וטרפות".

    עוד כותב הגר"י יוסף: "על פי הפרסומים האירוע קיבל את אישור כב׳ כשר הממונה על ירושלים, אני מצפה להאמין שפרסומים אלה בשקר יסודם, שכן לא יעלה על הדעת ששר אשר מסורת ישראל קרובה ללבו יאשר אירוע חמור כזה בתוככי עיר הקודש. לכן אבקש בכל לשון של בקשה שתעשה כל שביכולתך ומתוקף סמכותך לבטל את האירוע המדובר. זכות המצוה תגן בעדך אלף המגן ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח אמן כן יהי רצון".

    הרב יוסף

    במכתב נוסף שנשלח לשר אלקין על ידי רב העיר העתיקה הגר"א נבנצאל עליו חתומים גם רבנים רבים ובראשם מרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, נכתב כי "התוכן והצורה פוגעים בציפור נפשנו ואינם מותאמים לשום מקום, ובפרט לא לעיר הקודש. מופע זה עלול לגרום להרס חינוכי של מאות תינוקות של בית רבן המחונכים בכגון זה ל"יהרג ואל יעבור" כמו גם פגיעה עצומה בציבור הגדול של לומדי התורה ובני הישיבות בתוככי עיר הקודש, אלה אשר גדלו במקום ואלה הבאים ללמוד כאן בהתמדה ובקביעות".

    עוד כותבים הרבנים: "חלילה מלהכניס פסטיבל חדש ושגוי לעיר הקודש הכולל האכלת טריפות ליהודים".

    הרבנים



    0 תגובות